FANDOM

Kristoffer "K" Svenssons liv kan delas upp i före och efter AMK Morgon.

I november 2015 gick K ut i hotelser mot Victor Malm då han på Aftonbladet kultur hade skrivit en recension av K:s och Nanna Johanssons bok "Omänniskor", där K:s poddverksamhet liknades vid "simpel whiteboardsatir". K hade under kvällen varit på teater med sin fru och svärföräldrar och även druckit sig en aning berusad, när han i taxin på väg hem fick läsa recensionen. Victor Malms halvsmädande formuleringar i en annars ganska oförarglig recension gjorde K rasande.

Efter en skakig resa hemåt valde han att fortsätta supandet med en flaska Grappa han hade hemma. Natten blev till morgon och det var dags för K att delta i AMK morgon. Vad som hände då är så kallad historia som Filip och Fredrik skulle ha sagt. K gick ut i en tirad av mindre väl valda förolämpningar mot Aftonbladets kulturchef Åsa Linderborg, tillika hans egen chef då han var anställd som poddare för Aftonbladets "Lilla Drevet". Tornadon drog förbi och lämnade lyssnare och andra deltagare med vad som aldrig kundes göras osagt. Bland annat skulle Linderborgs fitta läggas på en pizza.

Pizzagate ledde till att K fick sparken från precis alla sina engagemang. Lyckligtvis hade han redan påbörjat podden Magister tillsammans med Johannes Nilsson, och sakta byggde han upp sin karriär på nytt. Idag driver K flera poddar och är en del av Parkliv. K har också varit aktiv i Hatklubben. Han är gift med Anna och har även ett barn.